Menu
vocal institute
  • Home
  • O nas
  • Program
  • Rekrutacja
  • Kadra
  • Konsultacje
  • Cennik
  • Kontakt

Metody pracy

Home / Metody pracy

Indywidualna emisja głosu oraz wyobraźnia śpiewu

Nadrzędnym celem indywidualnej pracy ze studentem podczas zajęć indywidualnych jest poznanie pracy narządu głosu. Tylko pełne poznanie wszystkich czynników składowych (oddechu, pracy krtani oraz rezonansu) pozwoli na świadome posługiwanie się głosem przy zachowaniu jego higieny. Student podczas zajęć będzie odkrywał możliwości swojego głosu, pozna jak może się zmieniać jego barwa oraz zrozumie jak należy pracować swoim głosem tak, aby był nośny i brzmiący. Ćwiczenia oddechowe pozwolą studentom nauczyć się prawidłowo oddychać, co przełoży się także na inne sfery życia związane nie tylko ze śpiewem ale wszelkimi przejawami aktywności fizycznej. Podczas zajęć student odkryje swój naturalny głos i jego naturalną barwę, pozna jak swobodnie się nim posługiwać.

Szczególną wagę podczas zajęć przywiązujemy do sfery interpretacji słowa w śpiewie, wyrażania emocji swoim śpiewem postawą swojego ciała czy mową ciała. Interpretacja i swoboda jej przekazania jest równoznacznym elementem z techniką wokalną. Dbamy o to aby oba te elementy rozwijały się jednocześnie, już od pierwszych zajęć. Swobodna interpretacja jest tym elementem, który odgrywa bardzo istotną rolę w procesie kształtowania techniki wokalnej. Wyrażenie emocji
i interpretacji w śpiewie niejako samoistnie tworzy podwaliny do prawidłowej techniki wokalnej. Ma także ogromny wpływ na kształtowanie osobowości przyszłego wokalisty a także daje mu swobodę w występach publicznych przekierowuje uwagę studenta na artystyczne wartości wykonywanego utworu a nie na problemach związanych ze stresem podczas publicznych wystąpień. Daje pewność siebie, co przynosi pozytywne skutki w życiu osobistym każdego człowieka.

Podczas zajęć ze śpiewu student będzie miał możliwość współpracy z akompania-torem. Pod okiem nauczyciela będzie się uczył o prawidłach współpracy z innym muzykiem tworząc utwór muzyczny.

Kształcenie słuchu i czytanie nut głosem

Autorska metoda prowadzenia zajęć z kształcenia słuchu oraz czytania nut głosem oparta na metodzie solmizacji relacyjnej jest wynikiem wielu lat pracy z młodzieżą. Z roku na rok jest udoskonalana. Jednym z efektów zastosowania naszej autorskiej metody jest zdobycie przez studenta łatwości poruszania się we wszystkich tonacjach a systematyczna praca spowoduje, że po pierwszym semestrze nauki student będzie potrafił bez pomocy instrumentu samodzielnie zaśpiewać proste melodie. Obecnie stosowana metoda nauczania w państwowych szkołach muzycznych jest na tyle skomplikowana, że samo jej nauczenie pochłania znaczną ilość czasu – a przecież metoda nie jest celem samym w sobie lecz środkiem do osiągnięcia celu. W naszym instytucie największą wagę przywiązujemy do czytania nut głosem. Każdy wokalista powinien nabyć umiejętność swobodnego czytania swojej partii zapisanej w nutach, bez użycia instrumentu czy pomocy innych urządzeń elektronicznych. Nasza metoda czytania nut głosem oparta o zasadę solmizacji relacyjnej pozwala na bardzo szybkie nabycie umiejętności czytania nut głosem w każdej z możliwych tonacji muzycznych. Umiejętność czytania nut głosem jest również jednym z czynników oceny końcowej studenta po pierwszych dwóch semestrach nauki w naszym instytucie.

Teoria muzyki z podstawą harmonii klasycznej oraz jazzowej

Zajęcia mają za zadanie nauczyć studenta świadomego posługiwania się notacją muzyczną. Pragniemy aby każdy student niezależnie od tego czy chce się uczyć śpiewu klasycznego czy rozrywkowego posiadł umiejętność czytania nut głosem, rozumienia muzycznej partytury oraz wszystkich oznaczeń jakie się w niej znajdują. W pierwszym etapie mają nauczyć go rozczytywania i zapisywania notacji muzycznej, odczytywania zapisów muzycznych oraz wykonawczych,
w późniejszym etapie znaczeń harmonicznych klasycznej i jazzowej co będzie stanowiło wstęp do improwizacji czy aranżacji muzycznej.

Zajęcia z historii muzyki

Tak jak ważnym elementem w śpiewie jest gruntowne poznanie swojego głosu, budowy oraz sposobu funkcjonowania wszystkich jego elementów, tak aby stać się wytrawnym muzykiem należy poznać dorobek najważniejszych zjawisk w muzyce europejskiej oraz światowej od epoki średniowiecza do czasów współczesnych. Tak jak przez wieki rozwijała się muzyka klasyczna, tak
i muzyka popularna oraz jazz posiada swoje pierwowzory, konteksty kulturowe i cechy, które należy poznać aby w sposób właściwy ją wykonywać.

Podczas zajęć omawiane będą najważniejsze zagadnienia z historii muzyki, jak również historii stylów wykonawczych oraz technik wokalnych.

Zajęcia ze śpiewu zespołowego

Zajęcia ze śpiewu zespołowego to kolejny etap śpiewu, który jest poszerzeniem już nabytych umiejętności wokalnych. Niezwykle istotnym i najważniejszym elementem śpiewu zespołowego jest umiejętność pracy w grupie. W śpiewie zespołowym pojawia się współzawodnictwo a także współodpowiedzialność za grupę w takim rozumieniu, że głos każdego śpiewaka jest niezwykle ważny i rzutuje pozytywnie bądź negatywnie na pracę całego zespołu.

Zajęcia z dyrygowania

Zajęcia z dyrygowania przygotowują studenta do prowadzenia zespołów wokalnych, chórów, scholi parafialnych. Podczas zajęć student uczy się podstaw dyrygowania, interpretacji utworu muzycznego, tworzenia formy dzieła muzycznego, poznaje swoją rolę w kształtowaniu utworu muzycznego.

Ponadto każdy student ma możliwość ćwiczeń praktycznych podczas zajęć ze śpiewu zespołowego, podczas których pod okiem pedagoga będzie mógł doskonalić swój warsztat i umiejętności pracy
z żywym zespołem wokalnym.

 

Program nauczania

  • Metody pracy
  • Program nauczania
  • Realizowane przedmioty

Szukaj

Skontaktuj się

Telefon:

+48 665 092 378

E-mail:

info@vocal-institute.pl

Adres siedziby:

ul. Szewska 20/11
30-009 Kraków

Godziny pracy

Poniedziałek – Piątek

10:00 – 19:00

Sobota, Niedziela

nieczynne

Prosimy o wcześniejszy
kontakt telefoniczny 

informacje

  • Mapa Strony
  • Klauzula RODO

Vocal institute

Facebook-f
Twitter
Instagram

Coypright 2020 @ Cracow Singers Vocal Institute