- prawidłowe oddychanie, oddychanie w śpiewie
- kontrola postawy ciała i praca ciała podczas śpiewania
- praca narządu głosu w mowie i śpiewie (budowa, funkcjonowanie)
- zagadnienia dotyczące powstawiania dźwięku – fonacja
- zagadnienia dykcyjne (prawidłowa wymowa zgłosek, samogłosek, sylab w mowie i śpiewie)
- umiejętność i swoboda posługiwania się rejestrami
- praca i rola rezonatorów w mowie i śpiewie
- interpretacja utworu muzycznego oraz przekazywanie emocji głosem i ciałem
- analiza utworu muzycznego (konteksty, forma muzyczna)
program nauczania
zobacz nad czym będziemy pracować
ŚPIEW INDYWIDUALNY
KSZTAŁCENIE SŁUCHU Z CZYTANIEM NUT GŁOSEM
- rozpoznawanie słuchowe oraz wykonywanie głosem interwałów prostych oraz złożonych
- rozpoznawanie harmoniczne interwałów prostych oraz złożonych
- rozpoznawanie słuchowe trójdźwięków durowych, mollowych, zwiększonych oraz zmniejszonych w postaciach zasadniczych oraz w przewrotach
- wykonywanie głosem trójdźwięków durowych, mollowych, zwiększonych oraz zmniejszonych w postaciach zasadniczych oraz w przewrotach
- wykonywanie głosem gam durowych i mollowych w odmianach
umiejętność czytania nut głosem we wszystkich znanych tonacjach krzyżykowych i bemolowych we wszystkich znanych kluczach z uwzględnieniem rytmu, metrum, akcentów metrycznych oraz rytmicznych - umiejętność rozpoznawania dążeń harmonicznych poszczególnych wielodźwięków, oraz ich znaczenie w harmonii
ZASADY MUZYKI Z PODSTAWAMI HARMONII
- notacja muzyczna (pięciolinia, klucze, dźwięki, wartości rytmiczne, metrum, tonacja, oznaczenia agogiczne, dynamiczne, artykulacyjne, znaki chromatyczne)
- budowa gam w odmianach, tonacje muzyczne
- forma utworu muzycznego
- harmonia klasyczna
- akordy i wielodźwięki
- funkcje harmoniczne, przebiegi harmoniczne, kadencje