program nauczania

zobacz nad czym będziemy pracować

ŚPIEW INDYWIDUALNY

  • prawidłowe oddychanie, oddychanie w śpiewie
  • kontrola postawy ciała i praca ciała podczas śpiewania
  • praca narządu głosu w mowie i śpiewie (budowa, funkcjonowanie)
  • zagadnienia dotyczące powstawiania dźwięku – fonacja
  • zagadnienia dykcyjne (prawidłowa wymowa zgłosek, samogłosek, sylab w mowie i śpiewie)
  • umiejętność i swoboda posługiwania się rejestrami
  • praca i rola rezonatorów w mowie i śpiewie
  • interpretacja utworu muzycznego oraz przekazywanie emocji głosem i ciałem
  • analiza utworu muzycznego (konteksty, forma muzyczna)

KSZTAŁCENIE SŁUCHU Z CZYTANIEM NUT GŁOSEM

  • rozpoznawanie słuchowe oraz wykonywanie głosem interwałów prostych oraz złożonych
  • rozpoznawanie harmoniczne interwałów prostych oraz złożonych
  • rozpoznawanie słuchowe trójdźwięków durowych, mollowych, zwiększonych oraz zmniejszonych w postaciach zasadniczych oraz w przewrotach
  • wykonywanie głosem trójdźwięków durowych, mollowych, zwiększonych oraz zmniejszonych w postaciach zasadniczych oraz w przewrotach
  • wykonywanie głosem gam durowych i mollowych w odmianach
    umiejętność czytania nut głosem we wszystkich znanych tonacjach krzyżykowych i bemolowych we wszystkich znanych kluczach z uwzględnieniem rytmu, metrum, akcentów metrycznych oraz rytmicznych
  • umiejętność rozpoznawania dążeń harmonicznych poszczególnych wielodźwięków, oraz ich znaczenie w harmonii

ZASADY MUZYKI Z PODSTAWAMI HARMONII

  • notacja muzyczna (pięciolinia, klucze, dźwięki, wartości rytmiczne, metrum, tonacja, oznaczenia agogiczne, dynamiczne, artykulacyjne, znaki chromatyczne)
  • budowa gam w odmianach, tonacje muzyczne
  • forma utworu muzycznego
  • harmonia klasyczna
  • akordy i wielodźwięki
  • funkcje harmoniczne, przebiegi harmoniczne, kadencje
Open chat
1
Scan the code
Cześć 👋
Jak mogę Ci pomóc?