W naszym instytucie wyznajemy zasadę, że wiedzę zdobywa się poprzez poznanie w praktyce. Nasza autorska metoda nauczania śpiewu oraz teorii muzyki w połączeniu z indywidualnym podejściem do każdego Ucznia powoduje, że już po pierwszych lekcjach nasi Uczniowie zauważają i odczuwają różnicę w posługiwaniu się swoim głosem a także w poruszaniu się po zagadnieniach związanych z teorią muzyki. Również nasza autorska metoda czytania nut głosem daje niesamowite rezultaty i pozwala w przeciągu kiltu tygodni od rozpoczęcia nauki nabyć umiejętności w czytaniu nut głosem w każdej możliwej tonacji bez pomocy instrumentu – jedynie przy pomocy swojego głosu.
INDYWIDUALNA EMISJA GŁOSU ORAZ WYOBRAŹNIA ŚPIEWU
- prawidłowe oddychanie, oddychanie w śpiewie
- kontrola postawy ciała i praca ciała podczas śpiewania
- praca narządu głosu w mowie i śpiewie (budowa, funkcjonowanie)
- zagadnienia dotyczące powstawiania dźwięku – fonacja
- zagadnienia dykcyjne (prawidłowa wymowa zgłosek, samogłosek, sylab w mowie i śpiewie)
- umiejętność i swoboda posługiwania się rejestrami
- praca i rola rezonatorów w mowie i śpiewie
- interpretacja utworu muzycznego oraz przekazywanie emocji głosem i ciałem
- analiza utworu muzycznego (konteksty, forma muzyczna)
KSZTAŁCENIE SŁUCHU Z CZYTANIEM NUT GŁOSEM
- rozpoznawanie słuchowe oraz wykonywanie głosem interwałów prostych oraz złożonych
- rozpoznawanie harmoniczne interwałów prostych oraz złożonych
- rozpoznawanie słuchowe trójdźwięków durowych, mollowych, zwiększonych oraz zmniejszonych w postaciach zasadniczych oraz w przewrotach
- wykonywanie głosem trójdźwięków durowych, mollowych, zwiększonych oraz zmniejszonych w postaciach zasadniczych oraz w przewrotach
- wykonywanie głosem gam durowych i mollowych w odmianach
umiejętność czytania nut głosem we wszystkich znanych tonacjach krzyżykowych i bemolowych we wszystkich znanych kluczach z uwzględnieniem rytmu, metrum, akcentów metrycznych oraz rytmicznych - umiejętność rozpoznawania dążeń harmonicznych poszczególnych wielodźwięków, oraz ich znaczenie w harmonii
TEORIA MUZYKI Z PODSTAWĄ HARMONII KLASYCZNEJ I JAZZOWEJ
- notacja muzyczna (pięciolinia, klucze, dźwięki, wartości rytmiczne, metrum, tonacja, oznaczenia agogiczne, dynamiczne, artykulacyjne, znaki chromatyczne)
- budowa gam w odmianach, tonacje muzyczne
- forma utworu muzycznego
- harmonia klasyczna
- podstawy harmonii jazzowej
HISTORIA MUZYKI
- ogólna znajomość okresów muzycznych oraz muzyki charakterystycznej dla danego okresu
- ogólna wiedza na temat kompozytorów oraz charakterystyka ich kompozytorskiego stylu
- zagadnienia stylistyczne okresów muzycznych
ŚPIEW ZESPOŁOWY
- umiejętność współpracy w grupie
- umiejętność słuchania własnego głosu oraz jego znaczenia w zespole wokalnym
- umiejętność śpiewania ansamblowego
- umiejętność strojenia intonacyjnego oraz barwowego w zespole
- wspólna interpretacja i emocje
DYRYGOWANIE I PROWADZENIE ZESPOŁÓW WOKALNYCH
- rola i znaczenie dyrygenta w zespole
- dyrygent jako kreator formy oraz interpretacji utworu muzycznego
- umiejętność dyrygowania w różnych metrach
- umiejętność prowadzenia zespołu wokalnego
- umiejętność prowadzenia utworu muzycznego