kontrola postawy ciała i praca ciała podczas śpiewania
praca narządu głosu w mowie i śpiewie (budowa, funkcjonowanie)
zagadnienia dotyczące powstawiania dźwięku – fonacja
zagadnienia dykcyjne (prawidłowa wymowa zgłosek, samogłosek, sylab w mowie i śpiewie)
umiejętność i swoboda posługiwania się rejestrami
praca i rola rezonatorów w mowie i śpiewie
interpretacja utworu muzycznego oraz przekazywanie emocji głosem i ciałem
analiza utworu muzycznego (konteksty, forma muzyczna)
KSZTAŁCENIE SŁUCHU Z CZYTANIEM NUT GŁOSEM
rozpoznawanie słuchowe oraz wykonywanie głosem interwałów prostych oraz złożonych
rozpoznawanie harmoniczne interwałów prostych oraz złożonych
rozpoznawanie słuchowe trójdźwięków durowych, mollowych, zwiększonych oraz zmniejszonych w postaciach zasadniczych oraz w przewrotach
wykonywanie głosem trójdźwięków durowych, mollowych, zwiększonych oraz zmniejszonych w postaciach zasadniczych oraz w przewrotach
wykonywanie głosem gam durowych i mollowych w odmianach
umiejętność czytania nut głosem we wszystkich znanych tonacjach krzyżykowych i bemolowych we wszystkich znanych kluczach z uwzględnieniem rytmu, metrum, akcentów metrycznych oraz rytmicznych
umiejętność rozpoznawania dążeń harmonicznych poszczególnych wielodźwięków, oraz ich znaczenie w harmonii